מה היא חומצה היאלרונית?

מטופלים רבים בתחום הקוסמטיקה שומעים את המושג “חומצה היאלרונית”, אך מה המשמעות שלו בכלל? ד”ר אלכס לבנברג, מנתח פלסטי בכיר בארץ ואישיות ידועה בתחום זה בחו”ל, מסביר מה זה אומר.

“חומצה היאלרונית”, אומר דוקטור אלכס לבנברג, “הוא חומר טבעי שקיים בכל רקמות העור ועשוי משרשרת של מולקולות סוכר. הוא חיוני לשמירה על נפח העור ועל הלחות שלו”.

הבעיה – ירידה בכמות החומצה הטבעית

לדברי ד”ר אלכס לבנברג, הבעיה מתחילה כאשר עם חלוף השנים כמות האלסטין והקולגן יחד עם החומצה ההיאלרונית הטבעית של הגוף מתמעטת. כתוצאה מכך הדרמיס בעור הופך לדק יותר ואז מופיעים הקמטים והקמטוטים.

הזרקות של חומצה היאלורונית עוזרות במידה רבה מאוד לשיקום עור הפנים. חומר זה מיוצר היום באמצעות הנדסה גנטית ע”י חיידקים מיוחדים. מטרת החומצה להעניק נפח לפנים ולמלא קמטים וקמטוטים.

הזרקה של חומצה היאלרונית מחזיקה מעמד בין שנה לשנה וחצי ממועד המילוי. הסיבה לכך היא שהחומר נספג בגוף ומתפרק ככל שהזמן עובר, כאשר קצב ספיגתו אינדיבידואלי ומשתנה ממטופל למטופל בהתאם לגנטיקה שלו. על אף זאת, ניתן לבצע שנית את הטיפול על מנת לשמר את התוצאות לאורך זמן רב יותר. הזמן שהחומצה היאלורונית נשארת בגוף נע בין שישה חודשים לשנה, תלוי בסוג החומר.

אופן הטיפול

חומצה היאלורונית מוזרקת לעור הפנים באמצעות מזרקים מיוחדים המכילים את החומר הפעיל מעורבב עם חומר מאלחש, כך שרמת הכאב היא נמוכה ביותר.

אורך הטיפול נע בין 10 דקות לבין חצי שעה, תלוי בכמות חומר המילוי שמוזרקת. דוקטור אלכס לבנברג מוסיף: לאחר הטיפול, מומלץ לא לחשוף את האזור המוזרק לאור השמש במשך 48 השעות שלאחר מכן.

“יש לציין”, אומר ד”ר לבנברג, “שכמעט ולא מתוארים מקרים של רגישות לחומצה היאלורונית”.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *