מה הוא ניתוח עפעפיים ולמי הוא מיועד?

“העיניים הם מראה הנפש וניתוח עפעפיים מחזיר לעיניים את הברק והנעורים”, אומר דוקטור אלכס לבנברג, מנתח פלסטי בכיר ובארץ בעולם. “אנשים בוחרים לבצע אותו ממגוון של סיבות, אבל בעיקרון כל הסיבות מתחלקות לשתי קבוצות עיקריות: מראה אסתטי או בעיות בריאותיות”.

בקטגוריה הראשונה, מטופלים מבצעים ניתוח עפעף עליון או תחתון עקב הצטברות שקיות שומן בעור העפעף התחתון או עודפי עור ושומן בעפעף העליון. בקטגוריה הבריאותית, הסיבה הנפוצה ביותר היא קושי לראות מאחר והעפעף מפריע לשדה הראיה. אם הצורך בניתוח אכן נובע מבעיה בריאותית, ניתן להיעזר בפוליסת הביטוח על מנת לקבל עליו כיסוי.

“ניתוח עפעפיים עליונים ותחתונים נחשב לאחד הניתוחים הנפוצים היותר אצל גברים מכיוון שהוא ניתוח קצר יחסית כמעט ללא כאבים. אין צורך באשפוז, הוצאת התפרים היא לאחר כ-5 ימים וניתן לצאת מיד לאחר הניתוח ולהסתיר את שטפי הדם באמצעות משקפי שמש”, מספר דוקטור אלכס לבנברג. “דוגמה אחת מפורסמת לאנשים שעברו את הניתוח הוא הפוליטיקאי שמעון פרס”.

למי מתאים הניתוח?

ניתוח עפעפיים עשוי לשפר באופן משמעותי את מראה הפנים מבחינה אסתטית, ובמקרים מסויימים אפילו לחזק את הביטחון העצמי של המטופל. כמובן שהכל תלוי בציפיות של המטופל, ולכן התקשורת בינו לבין הרופא המטפל חשובה מאוד כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר בסוף הניתוח. אורך זמן הניתוח עצמו תלוי בשאלה האם מנתחים את העפעף העליון, התחתון או את שניהם.

הגיל הממוצע של גברים ונשים שעוברים את הניתוח עומד על שנות ה-40, אבל ניתן לבצע אותו גם בגיל צעיר יותר על פי הצורך. כדי לבדוק האם אתם מתאימים לעבור את הניתוח מבחינה בריאותית, יש צורך בפגישה עם הרופא המנתח ולהצטייד לקראתה במסמכים המתאימים:

  • קיומן של אלרגיות או רגישויות קיימות.
  • רשימת התרופות שאתם לוקחים באופן קבוע, בדגש על מדללי דם כמו אספירין.
  • בעיות ראייה.
  • בעיות ביצירת דמעות.

 

מה הוא ניתוח עפעפיים ולמי הוא מיועד?
5 (100%) 2 הצבעותs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *